• Home
  • Activiteiten
  • Klokhuisdagen
    • Online lezingenprogramma Stichting Klokhuis
    • Apple Vintage
    • Handelaren op de Klokhuisdag
  • Donateur worden / afmelden
    • Klokhuis voorstellen
  • Onze relaties
    • Onze handelaren
  • Voor donateurs
    • Digitale bibliotheek
    • Stappenplan Klokhuishulp
    • Klokhuis Chat
  • Contact

Stappenplan Klokhuishulp

Home Stappenplan Klokhuishulp

Stappenplan Klokhuishulp

Stap 1. Heeft u nog de beschikking over internet?

Heeft u nog internet of e-mail ga dan naar stap 2. Maar heeft u geen werkend internet en kunt u ook niet meer e-mailen, vraag dan iemand anders om namens u per e-mail contact op te nemen met ons. Wij nemen dan telefonisch contact met u op middels het in die mail verstrekte telefoonnummer.

Stap 2. Wel toegang tot internet?

Kijk dan eerst eens in het helpbestand, zeker als het programmatuur betreft. De Help vindt u in de menubalk. Ieder Apple-programma heeft zijn eigen database met helpbestanden. Deze helpbestanden zijn in het algemeen zeer uitgebreid en bieden een schat aan informatie.

Biedt dit geen oplossing, ga dan naar stap 3.

Stap 3. Nog garantie?

Als u nog garantie heeft dan kunt u uiteraard nog contact opnemen met de betreffende Apple-dealer of -reseller, of direct met Apple.

Apple heeft een zeer uitgebreide garantie waar een hoop zaken onder vallen. Vaak kan één telefoontje met een expert een hoop zoekwerk voorkomen.

Mocht dit niet helpen, ga dan verder naar stap 4.

Stap 4. Ga naar Apple Support

Kijk op de (Nederlandse) Apple-website bij Support. Daar staan antwoorden op veelgestelde vragen. Als u de Engelse taal machtig bent, dan is er op de internationale site hierop nog een aanvulling mogelijk.

In de menubalk op de Apple Support-website staat namelijk ook een item ‘Gemeenschappen’ of ‘Communities’. Hier kunt u kiezen uit zeer veel Support Communities over alle apparatuur en programmatuur van Apple. U kunt daar naar uw vraag zoeken en de antwoorden van anderen op dit probleem lezen. Wilt u een nieuwe vraag stellen en/of reageren, dan dient u in te loggen met uw Apple-ID.

Brengt dit geen oplossing, ga dan naar stap 5.

Stap 5. Google uw probleem

Gebruik Google of uw eigen favoriete zoekmachine en zoek naar uw probleem op internet. Probeer eventueel tevens Engelse zoektermen. Dit levert ongetwijfeld veel ‘hits’ op. Vaak zit daar wel iets tussen dat u op weg kan helpen.

Als dit geen oplossing biedt, ga dan naar stap 6.

Stap 6. Zoek naar uw probleem op ons forum

Het Klokhuis-forum wordt dagelijks door tientallen donateurs bezocht. Het aardige van het forum is dat wanneer een oplossing voor een probleem gevonden wordt, anderen dit ook kunnen lezen en daarvan kunnen leren.

Het forum is rond verschillende thema’s opgedeeld. Wellicht staat uw probleem er ergens tussen.

Onder ‘Klokhuis Activiteiten’ staan uitgebreide antwoorden op alle vragen die ooit behandeld werden in de ‘Kookshow’ sessies op onze Klokhuisdagen (of sinds kort: de online-lezingen). Dat biedt vaak een goede start. Levert het forum geen oplossing, ga dan (afhankelijk van uw haast) naar stap 7 of 8.

Stap 7. Stel uw vraag op ons forum

Als over uw specifieke probleem nog geen ‘draadje’

aanwezig is, stel dan zelf uw vraag op ons forum.

Als u niet weet onder welk thema uw vraag valt, kies dan – uiteraard – het forum ‘Helpdesk’ om uw vraag te stellen. In principe komt er snel een reactie, maar het perfecte antwoord kan op zich laten wachten.

Soms zijn er meerdere vraag-en-antwoord-berichtjes nodig om een probleem duidelijk te definiëren en op te lossen. Het forum geeft over het algemeen, door inbreng van de verschillende deelnemers, de meest uitgebreide antwoorden.

Als u uw vraag op het forum heeft geplaatst, ga dan naar stap 8.

Stap 8. Bespreek uw probleem in de Klokhuis-chat

Bezoek de Klokhuis-chat en stel uw vraag via de chat en vermeld uiteraard daarbij als uw vraag ook op het Klokhuis-forum is gesteld. Ook als er geen anderen online zijn blijft uw vraag staan en kunnen anderen dat lezen als zij later online komen.

Verwacht niet direct een reactie. De chat wordt regelmatig gemonitord, maar het kan enige tijd duren voordat er antwoord komt. Kom zo nodig later kijken wat voor reactie u kreeg. Berichten in onze chat zijn ook na afwezigheid nog terug te lezen. Bovendien krijgt u een berichtje wanneer er specifiek op uw bericht is gereageerd.

Mist u iets in dit stappenplan of is er iets niet duidelijk stuur dan een e-mail zodat wij de dienstverlening kunnen verbeteren of geef uw reactie hieronder.

Bent u tevreden zegt het voort.

Waar kunnen we u mee helpen?

  • Stappenplan Klokhuishulp
  • Klokhuis Chat
  • Nieuws en informatie
  • Meest gestelde vragen

Fotogroep

  • Wandelen en fotografie voor Apple liefhebbers

Alleen voor donateurs

  • Digitale bibliotheek (oud)
  • Zoeken in Magazines
  • Stappenplan Klokhuishulp

Nieuwsbrieven

  • Klokhuis Nieuwsbrieven

Overige informatie

  • Disclaimer / privacy
  • Klokhuis voorstellen

Zoek op categorie

Alle berichten

Copyright Stichting Klokhuis

  • Disclaimer / privacy
  • Klokhuis voorstellen