Na de update werken sommige bankapps niet goed


Het is al een beetje gebruikelijk: na een update van het besturingssysteem zijn er altijd wel een aantal programma’s die ook een update nodig hebben. Bij een aantal banken werken de bank-apps niet goed, in dit geval na de installatie van iOS 17. Dat is niet zo prettig, want betalingen lopen veelal langs een extra zekerheid via de app.
Er is echter een workaround. In een aantal gevallen is het een oplossing door de app weg te doen, of uit te vegen zou u wilt, en hem vervolgens opnieuw te installeren. Er zal ongetwijfeld wel weer een automatische update komen.

 

 

 

2 gedachten over “Na de update werken sommige bankapps niet goed”

  1. Zo, dat is dan wel een heel ‘slordige’ situatie. Juist nu overheden de massa probeert te verleiden ook in het Openbaar Vervoer deze betaalmethode te gaan gebruiken. Dan kan de OV-chipkaart, die een ratjetoe aan bedrijven moet garanderen dat ze de juiste inkomsten krijgen, weer opgedoekt worden. Daar waar, tot voor enkele jaren, de registratie van de instap- resp. uitstaphalte nog niet op orde was. Als je niet controleerde (!) was je soms, in Den Haag, het dubbele van de ritprijs kwijt. De terugvorderprocedure moest toen ook nog via papieren bewijstukken, aan te leveren door de reizig(st)er. Die kon je maar op enkele haltes verzamelen! Dus betaalde je in feite nog eens extra daarvoor.
    Het leverde de gezamenlijke vervoersbedrijven tonnen … per maand op.
    Hiep hiep hoera voor de digitale wereld en de “marktwerking”.
    Maar ja, de overheden weten, met “voorlichtingscampagnes”, de bevolking, vooral die niet meer nadenkt, wel te overtuigen. Herinnert u zich nog “Joris Driepinter”? Toen bestond de BBB nog niet. Het Ministerie van Landbouw deed toen de marketing van de agrarische sector nog zelf. “Dubbele petten en een dubbele moraal genoeg”!

  2. N. Noordegraaf

    Wat ik mij afvraag is, waarom de programmeur van de bank app, de bêta’s niet beter test, maar de test aan de klant overlaat. En ja, ik was ook slachtoffer van deze ellende (iPhone met iOS 17 en ABN AMRO app). Ook was het niet mogelijk om de klanten via een melding in de app of website op deze ommissie te wijzen. Bellen was ook een drama, want wegens drukte later nog eens proberen. Met de app bellen ging ook niet, want je kwam niet door de dag-limiet onzin. Lang leve de automatisering … En inderdaad, het hielp zowaar de app verwijderen en opnieuw te installeren.

Reacties zijn gesloten.

Scroll naar boven