Kaarten wordt steeds beter


‘Apple Maps’ wordt het in de Angelsaksische gebieden genoemd. Voor die gebieden zijn er een aantal mogelijkheden bijgekomen in Apple Maps die wij helaas nog niet hebben. Maar voor de inwoners van New York en Londen is er nu een mooie 3D-weergave van hun steden of delen ervan. Maar ongetwijfeld zullen andere gebieden – waaronder Nederland –  die extra mogelijkheden later ook krijgen.

Hoe dan ook, Apple Kaarten wordt steeds beter, en dat moet ook wel, want Apple heeft een forse concurrent aan Google.
Google heeft echter een puur commercieel doel en bij Apple is er het hele grote voordeel dat de Kaarten-app de locatie niet trackt met als bedoeling er commerciële activiteiten aan te koppelen. We lijken te leven in de reclamewereld van Facebook en Google, en wellicht is dat ook zo.

Dit privacy-element heeft bij Apple in ieder geval de aandacht, al staat Zuckerberg er uiteraard niet bij te juichen. Een voordeel van Kaarten is ook dat het een deel van het hele Apple-systeem is, en er sterk mee verbonden. De afstemming is er dus.
Gelukkig blijft Apple ook in Kaarten investeren. Ondanks dat Apple het eigenbelang niet uit het oog verliest, voelen we ons toch prettiger bij het gegeven dat we niet alleen een data- en reclameobject te zijn. 

Bij het gebruik van de apps van Google en Facebook, dan wel Meta, levert iedereen zijn ziel en zaligheid uit aan het grote geld.

Hou dus de ontwikkeling van deze app goed in de gaten. Het tegenhouden van tracking door de privacy regels van Apple kost de reclame- en dataverkopers inmiddels miljarden.

 

Scroll naar boven